Voortenten Hobby
UNICO voortenten ontwikkelde speciaal voor Hobby een viertal voortenten en luifels.
De Unico Verona luifels met of zonder aanritsbaar voorscherm leverbaar in een drietal kleuren: blauw/grijs, antraciet/grijs en champagne/zwart. Deze luifel is bijzonder populair. De Unico Bologna voortent, dit is de snelst opzetbare voortent op de markt, deze voortent heeft maar één boogstok en drie dakliggers hoe eenvoudig kan het zijn. En voor de bezitters van een Hobby caravan die behoefte hebben aan een volledige voortent met een petluifel van maar liefst 1 meter is er de Unico Genua voortent.
In beide voortenten kan ook geventileerd worden tijdens regen, doordat bij deze voortenten in de hoekpanelen afsluitbare ventilatie panelen geplaatst zijn. Bij de standaard Hobby tenten kunt u niet ventileren tijdens regen doordat ventilatie afgesloten moet worden om dat het anders inregent via de zijwanden van de tent. Daarnaast is er nog de Unico Deeltent; deze gebruikt slechts een deel van de rail van uw caravan.
Een mijlpaal voor Hobby
Een mijlpaal voor Hobby caravans: deze maand is de 500.000e Hobby caravan van de productiebanden van de Hobby fabriek in Fockbek gerold, een speciale Hobby Excellent 495 UL. Deze Hobby Excellent 495 UL is veel meer dan zo maar een Hobby caravan.
Deze 500.000e Hobby caravan overschaduwt alle voorgaande records van Hobby caravans. Bovendien is dit model voor Hobby een mijlpaal op het gebied van exterieur design. De geschiedenis van Hobby Caravans begint met de oprichting van de Hobby fabriek in 1967. In 1972, toen Duitsland Europees voetbalkampioen werd, bouwde Hobby al haar 5.000e caravan, die voor het eerst in serie met een gegalvaniseerd chassis werd gemaakt. Even later, in 1973, volgde een andere innovatie: alle Hobby caravans werden standaard met een automatische achter uitrij automaat op de oplooprem geleverd. In 1976 werd de 25.000e Hobby caravan afgeleverd, en in 1982 is Hobby uitgegroeid tot de grootste caravanproducent van Europa.
Daarna ging even het wat rustiger: in 1983 introduceerde Hobby de combi-rollo’s en in 1984 kwam de nu al legendarische Hobby 600 semi-integraal camper op de markt. De introductie van het cassettetoilet in 1987 was ook een mijlpaal in de caravan industrie en rolt bovendien de 15.000e Hobby van de band. In 1988, wanneer nog niemand vermoedt dat Oost-Duitsland een jaar later geschiedenis zal zijn, introduceert Hobby de Excellent 495 UL.
Amper 2 jaar later is het alweer de beurt aan de 200.000e Hobby caravan. In 1994 zitten we op de 250.000 Hobby caravan en in 1996 wordt het Hobby “all inclusive” concept geïntroduceerd: een uiterst complete, maar evengoed lichte caravan, wat ook meteen het credo voor het eind van de jaren 90 wordt.
Ook de Excellent serie wordt vanaf 1999 volgens deze lichte bouwwijze geproduceerd. In 2003 opent Hobby in Fockbek een nieuwe ultramoderne fabriek voor kampeerauto’s. In deze fabriek zullen succesvolle modellen zoals de Siesta, Toskana en Van Exclusive worden gebouwd. De geschiedenis wordt tegenwoordige tijd als nu, eind 2009, de 500.000e Hobby caravan van de band rolt, de belangrijkste mijlpaal in de 40-jarige geschiedenis van Hobby.
Bron: Hobby caravans